Bestelling ruilen of retourneren

RUILEN

Een fiets kopen kan best lastig zijn. Net niet de juiste maat, net niet de juiste kleur, toch maar wel versnellingen, liever toch een betere kwaliteit of juist een mindere… FietsUniek geeft je daarom de mogelijkheid om de fiets gratis om te ruilen voor een andere. Wij halen de fiets kostenloos bij je op en plannen samen met jou een dag in voor het ophalen van de fiets en het leveren van de nieuwe fiets.

Heb je een fiets 'in doos' gekocht, zorg dan dat de fiets op dezelfde manier (bijvoorbeeld dat het voorwiel weer vastzit aan het frame) en in dezelfde (of een soortgelijke) doos weer terugkomt. Schade aan de fiets tijdens het transport willen wij voorkomen dus ben je bang dat de fiets toch niet genoeg beschermd is in de doos dan raden wij je aan om de fiets extra te beschermen met papier, kranten en/of karton. Maak een foto van de fiets in de doos en maak een foto van de dichte doos. Deze foto's zijn noodzakelijk en zonder deze foto's kunnen wij u het omruilen niet gratis aanbieden. Schade aan de fiets die niet vooraf aan de retournering is gemeld moeten wij, na ontvangst en controle van de fiets, bij u in rekening brengen.

Wilt u een 100% rijklaar gemonteerde fiets ruilen voor weer een 100% rijklaar gemonteerde fiets dan bent u ons nogmaals de montagekosten ad. € 35,00 verschuldigd. Gratis omruilen geldt voor alle fietsen met uitzondering van bakfietsen, elektrische (vouw)fietsen en racefietsen. Ruilen van een fiets kan slechts één keer per bestelling. Wilt u dus vaker dan die ene keer ruilen, dan zijn de verzendkosten voor uw rekening. U kunt het verzenden zelf doen of regelen, u kunt ook onze hulp inroepen. Dit scheelt vaak een hoop gedoe en geregel én u houdt de kosten lager.

Gratis ruilen is alleen mogelijk voor Nederland. Ruilen van accessoires is uiteraard mogelijk maar zijn, wat verzendkosten betreft ten alle tijden voor rekening van de consument..

RETOURNEREN

Voldoet de fiets en/of de accessoire(s) niet aan uw wensen en wilt u de fiets en/of de accessoire(s) retourneren, dan zijn de verzendkosten voor het terugsturen voor eigen rekening. Annuleren en retourneren kan alleen binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst van de fiets en/of de accessoire(s). Vóórdat u een fiets en/of accessoires wilt annuleren dient u eerst telefonisch of schriftelijk per e-mail contact met ons op te nemen. Heeft u dit niet gedaan dan wordt de fiets niet geaccepteerd! U kunt het verzenden zelf doen of regelen, u kunt ook onze hulp inroepen. Dit scheelt vaak een hoop gedoe en geregel én u houdt de kosten lager. Wij regelen het graag voor u!

De kosten bedragen voor Nederland:
* € 29,95 per fiets in doos,
* € 39,95 per fiets die (100% rijklaar) gemonteerd is en
* € 14,95 per pakket met accessoire(s).

De kosten bedragen voor België:
* € 39,95 per fiets in doos,
* € 49,95 per fiets die (100% rijklaar) gemonteerd is en
* €19,95 per pakket met accessoire(s).

Let op: Koop je niet alleen een product maar ook de extra dienst 100% rijklaar gemonteerd (in- of exclusief extra onderdelen en/of accessoires) dan vervalt de zichttermijn of het herroepingsrecht niet. Wel is het wettelijk geregeld dat de montagekosten van €35,00 niet herroepbaar zijn. De dienst, 100% rijklaar gemonteerd, is uitgevoerd en kan niet meer ongedaan worden. U krijgt de montagekosten dus nooit gecrediteerd.

Wanneer u een fiets en/of accessoires retourneert, door uzelf óf door ons geregeld, dan wordt na ontvangst van de fiets en/of accessoires uw order geannuleerd en de betaling minus de verzendkosten en de eventuele montagekosten, aan u gecrediteerd. Creditering vindt plaats op de rekening waarmee u de betaling heeft voldaan. Het is helaas niet mogelijk dit rekeningnummer te wijzigen. Wilt u er alstublieft rekening mee houden dat het per bank kan verschillen wanneer het bedrag zichtbaar op uw rekening staat. Heeft u gekozen voor AfterPay én laat u ons het retourneren regelen dan ontvangt u voor de verzendkosten een betaallink zodat u de retourkosten kunt betalen via iDEAL of een van de andere mogelijkheden. Wanneer de fiets en/of accessoires bij ons retour zijn gekomen én uw betaling voor de verzendkosten is ontvangen annuleren wij uw bestelling bij AfterPay en kunt u de gestuurde factuur als niet verzonden beschouwen. Uw order kan alleen financieel gecrediteerd worden als u eerst telefonisch of schriftelijk per e-mail contact met ons heeft opgenomen en de zaken met betrekking het retourneren met ons geregeld heeft. Heeft u dit niet gedaan dan kan een order niet worden gecrediteerd!

RETOURFORMULIER

Zowel bij ruilen als retourneren verzoeken wij u ons retourformulier in te vullen en met het pakket mee terug te sturen. In het geval u twee pakketten wilt retourneren moeten er dus twee retourformulieren ingevuld worden. Zonder het retourformulier kunnen wij uw retour niet in behandeling nemen.

Voor zowel ruilen als retourneren van een fiets en/of accessoire(s) geldt: het product mag uiteraard worden uitgeprobeerd maar mag niet beschadigd zijn en dient in de originele of soortgelijke verpakking retour te worden gestuurd.

Klik hier om het retourformulier te downloaden


VRAGEN

Heb je vragen over ruilen, retourneren, annuleren en/of creditering van een aankoopbedrag? Onze klantenservice helpt je graag verder! Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@omafiets.nl onder vermelding van het ordernummer.