Veel gestelde vragen

Om het zoeken makkelijk te maken hebben wij onze veel gestelde vragen ingedeeld naar de fases van het bestelproces. U kunt kiezen tussen de volgende categorieën:

Kies de categorie waar u een vraag over heeft. 
 
 


Ik heb nog geen bestelling geplaatst: 

 
 
  • Hoe bestel ik een fiets?
    1. Bepaal de maat van de fiets
    2. Bepaal het model van de gewenste fiets(en)
    3. Kies het aantal van de gewenste fietsen
    4. Klik op “Bestellen”
    5. Als het model fiets en aantal klopt klik dan op “Afrekenen”
    6. Vul uw contactgegevens in, selecteer uw betaalwijze en klik op “Verder”
    8. Betaal de bestelling en uw bestelling is geplaatst.

    U zult snel merken dat het allemaal heel eenvoudig is!
  • Kan ik mijn oude fiets inruilen?

Nee, wij ruilen geen fietsen in.

  • Is de fiets rijklaar als ik deze bestel via Omafiets.nl?

Nee, de fiets is wel al voor een groot deel al in elkaar gezet. U moet alleen de trappers, het voorwiel, het zadel en eventueel de voorremmen en het voorrek zelf in elkaar zetten. Dit zijn geen zeer ingewikkelde taken. 

  • Hoe maak ik de fiets zelf rijklaar?

Het monteren van een omafiets is niet heel ingewikkeld. Meer informatie over het rijklaar maken van de fiets kunt u hier vinden. 

  • Welke fietsmaat heb ik nodig?

Bij Omafiets.nl hebben we een breed assortiment aan omafietsen voor iedere leeftijd en lengte. De juiste fietsmaat is heel belangrijk bij de aankoop van een nieuwe fiets. Op deze pagina vindt u een uitgebreide omschrijving om de juiste fietsmaat te vinden. 

  • Kan ik mijn fiets afhalen?
Ja, u kunt uw fiets op het volgende punt afhalen:  

Afhaallocatie
Het afhaalpunt van Omafiets.nl bevindt zich in:
- Hillegom: Arnoudstraat 10, 2182DZ, Hillegom. 

Bij het afronden van uw bestelling kunt u aangeven dat u de fiets wilt ophalen. Na het bestellen dient u ons direct te bellen via 0252-830808. Houdt u hiervoor uw ordernummer bij de hand. Via de telefoon kunt u een afspraak maken om de fiets op te halen. Houdt er rekening mee dat het laten monteren van de fiets ongeveer één tot twee werkdagen duurt. 

  • Kan ik een proefrit maken?
Ja, een proefrit maken is mogelijk in onze showroom in Hillegom. Let op, wij hebben niet alle modellen op de site in onze showroom beschikbaar. Wilt u zeker weten dat een specifiek model beschikbaar is kunt u telefonisch contact opnemen. Indien u alleen voor de maat wilt komen passen dan is dat altijd mogelijk. Onze showroom is op werkdagen open van 09:00 tot 17:30. 
 
  • Leveren jullie ook aan het buitenland? 
Ja, wij leveren onze fietsen aan diverse landen in het buitenland. Meer info vindt u op deze pagina. U kunt contact opnemen met de klantenservice via info@omafiets.nl voor de voorwaarden. 
 


Ik ben mijn fiets aan het bestellen: 

  • Wat zijn de verzendkosten?

Fietsen worden altijd gratis verzonden. Bij een bestelling van boven de €50,- worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Onder de €50,- wordt er €7,50 aan verzendkosten in rekening gebracht.  

  • Wat is de levertijd van een fiets op Omafiets.nl?

De levertijd van Omafiets.nl is razendsnel. Besteld u voor 12:00 uw fiets, dan wordt de fiets dezelfde werkdag nog verzonden. Dit betekent dat uw omafiets binnen één of twee werkdagen bij u thuis wordt bezorgd. Let op, wij leveren alleen op werkdagen. Dus besteld u op vrijdag voor 12:00 uw fiets, dan wordt deze dezelfde nog verzonden en zal hij in de meeste gevallen op maandag worden bezorgd. Maar als u de fiets op vrijdag na 12:00 besteld, dan zal de fiets op maandag worden verzonden en zult u de fiets in de meeste gevallen op dinsdag ontvangen. 

  • Kan ik mijn fiets op een ander adres laten bezorgen?

U kunt uw fiets op een ander adres laten bezorgen.
Tijdens het bestelproces kan een alternatief afleveradres opgegeven worden.

  • Hoe kan ik betalen bij Omafiets.nl?

Je hebt bij Omafiets.nl de keuze uit:

- Betalen per IDeal
- Betalen per bankoverschrijving
- Betalen per Acceptgiro
- Betalen per automatisch incasso

Meer informatie over onze betaalmogelijkheden vind je op deze pagina

  • Wat zijn de bankgegevens van Omafiets.nl?

Rekeningnummer: 355839067

IBAN: NL57RABO0355839067

BIC: RABONL2U 

 



Ik heb de fiets zojuist besteld:

  • Hoe weet ik wanneer mijn fiets wordt geleverd?

Zodra je de fiets hebt besteld via onze webshop, maken we de bestelling gereed voor verzending. Zodra je bestelling is verzonden, ontvangt je automatisch een ‘track & trace-code’ waarmee je de bestelling online kunt volgen. Zo weet je precies wanneer je bestelling wordt geleverd!

  •  Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Ja, het is mogelijk om uw bestelling te wijzigen. Dit kan alleen wanneer de fiets nog niet is verzonden. U dient contact op te nemen met de klantenservice voor 11:00 's ochtends op de dag dat de fiets verzonden wordt. Wanneer de fiets reeds verzonden is, kunt u de fiets omruilen. Contact opnemen met de klantenservice omtrent bestellingen wijzigen kan telefonisch via 0252-830808.  
 
 


Ik heb mijn fiets ontvangen:

  • Hoe maak ik de fiets zelf rijklaar?

Het monteren van een omafiets is niet heel ingewikkeld. Meer informatie over het rijklaar maken van de fiets kunt u hier vinden. 

  • Tot wanneer mag ik de fiets retourneren?

U heeft 14 kalenderdagen recht van retour. Dat betekent dat de fiets tot 14 werkdagen na ontvangst nog retour mag worden verstuurd. Let op: Koop je niet alleen een product maar ook een extra dienst zoals het rijklaar maken je fiets, alsmede het monteren van extra onderdelen en/of accessoires op deze producten dan vervalt de zichttermijn en het herroepingsrecht.

  • Hoe kan ik de fiets retourneren?

Dat kan via het retourformulier. Deze vindt u hier Klik hier. Meer informatie over het retourneren vindt u op deze pagina.  

  • Wat zijn de algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden die van toepassing zijn bij Omafiets.nl kunt op deze pagina vinden.

  • Wat is het privacybeleid van Omafiets.nl?

Wanneer u meer wilt weten over het privacybeleid van Omafiets.nl, dan kunt u dat lezen op deze pagina
 

  • Hebben jullie een klantenservice?

U kunt onze klantservice bereiken via e-mail of telefoon.
Voor de contactgegevens zie de contactpagina.
 

Heeft u na het lezen van de bovenstaande informatie nog steeds vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch (0252-830808) of per e-mail (info@omafiets.nl